>
Prasa>
BADANIE: CZAS NA EKOLOGICZNE PREZENTY Wyniki badania i akcja EKO pakowania w Focus Mall w Zielonej GórzeBADANIE: CZAS NA EKOLOGICZNE PREZENTY Wyniki badania i akcja EKO pakowania w Focus Mall w Zielonej Górze
Co trzeci z nas, myśląc o tegorocznych upominkach świątecznych, rozważa zakup ekologicznego prezentu. Za ekologiczny uznajemy podarunek przyjazny środowisku (42%), nadający się do recyklingu (34%), czy wykonany z naturalnych materiałów (32%). Jak wynika z badania1 SW Research przeprowadzonego na zlecenie NEPI Rockcastle, właściciela m.in. Focus Mall w Zielonej Górze, planując ekologicznie prezenty bierzemy pod uwagę kosmetyki (34%) i książki (30%) oraz karty podarunkowe (27%). Co ciekawe, lokalnie myślimy podobnie: 40% respondentów z województwa lubuskiego planując świąteczne prezenty rozważa zakup eko-upominków. Ponad 63% konsumentów zwraca uwagę na skład takiego produktu. W Focus Mall Zielona Góra, od 20 do23 grudnia można wziąć udział w akcji EKO pakowania prezentów.
Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, którego niemal nikt nie wyobraża sobie bez prezentów. Coraz częściej jednak zwracamy uwagę na trafność upominku. Jak pokazuje badanie, ekologiczność i użyteczność świątecznych prezentów będą w tym roku dla Polaków szczególnie ważne. Planując tegoroczne upominki świąteczne, blisko 3 na 10 Polek i Polaków rozważa opcję prezentu ekologicznego (9% - zdecydowanie, 20% - raczej), a prawie 33% nie myślała o tym do tej pory.
Ekologiczny prezent, czyli jaki?
Mówiąc o prezencie ekologicznym, Polacy najczęściej wskazują na przyjazność środowisku (42%). Rzadziej wybierane są opcje takie jak: możliwość recyklingu (34%), wykonanie z naturalnych materiałów lub składników (32%), możliwość wielokrotnego użytku (27%) i wykonanie z biodegradowalnych surowców (25%). 18,6% respondentów jako ekologiczny wskazuje prezent wykonany własnoręcznie. Produkty lokalne jako opcję eko prezentu wymienia jedynie 11,7% badanych, rzadziej niż prezenty vintage czy second hand (12%). Jeszcze mniej, bo 8% osób, zwraca uwagę na produkty handmade.
Mieszkańcy województwa lubuskiego deklarowali, że produkt ekologiczny oznacza dla nich ten wykonany z naturalnych surowców (49%), lub biodegradowalny (30%). Aż 39% respondentów podkreśliło, że eko produkt powinien generować niski ślad węglowy.
Planując ekologicznie prezenty, Polacy przeważnie biorą pod uwagę kosmetyki (34%) i książki (30%). Rzadziej wskazują produkty takie jak: karty podarunkowe (27%), odzież (24%) oraz zabawki (21%). W województwie lubuskim preferujemy podobne prezenty. Najczęściej myślimy o kosmetykach (62%), na drugim miejscu wymieniamy dekoracje wnętrz (37%), a dopiero na trzecim - książki (36%).
Weryfikacja ekologiczności
Celem weryfikacji, czy dany produkt faktycznie jest ekologiczny, najczęściej sprawdzany jest jego skład (54%), a nieco rzadziej rodzaj opakowania (38%) i certyfikaty (35%). Do mniej popularnych metod zaliczamy sprawdzanie pochodzenia lub miejsca produkcji (31%) oraz to, czy marka jest ekologiczna (28%). Co dziesiąty Polak wierzy w deklaracje producenta bez samodzielnej weryfikacji (11%). Respondenci z województwa lubuskiego z kolei, najczęściej łączą ekologiczność upominku z jego składem. To z jakich składników powstał, weryfikuje aż 63% mieszkańców regionu. 64% zwraca uwagę na rodzaj opakowania.
Pakowanie prezentów
Większość Polaków uważa, że prezent ekologiczny powinien być dodatkowo opakowany, przy czym częściej niż co trzecia osoba uzależnia opakowanie od możliwości recyklingu (36%). Wciąż jednak dla wielu rodaków ważne jest pakowanie prezentów bez względu na ekologiczny charakter (24%). Dla trzech osób na dziesięć dodatkowe opakowanie jest zbędne, zaś co dziesiąta wskazuje, że i tak trafi ono do śmieci.
Odmienny głos mają w tej sprawie respondenci z lubuskiego, gdzie 50% uważa, że dodatkowe opakowanie jest zbędne. Przy czym 80% badanych do pakowania prezentów najczęściej wykorzystuje powtórnie materiały lub torby, które przechowujemy w domu z innych okazji. Rzadziej korzystamy z nowo kupionych papierowych kolorowych toreb (19.%) i karteczek z życzeniami (19,8%).
- Obdarowywanie prezentami to ważny rytuał świąteczny. Cieszę się, że myśląc o upominkach coraz częściej zwracamy uwagę na ekologię. Biorąc pod uwagę, że co trzecia osoba nie myślała jeszcze o planowaniu tegorocznych prezentów świątecznych, warto zastanowić się nad taką opcją. Oferta naszych sklepów w tej kwestii jest szeroka i pozwala na wybór jednej z wielu dostępnych opcji. Dodatkowo, by być jeszcze bardziej w duchu ekologii, zapraszamy naszych klientów do specjalnego, ekologicznego Punktu Pakownia Prezentów - mówi Anna Łukasiewicz, Marketing Manager Focus Mall Zielona Góra
W Focus Mall w Zielonej Górze, w dniach 20-23 grudnia w godz. 09:00 – 21:00, klienci, którzy dokonają zakupów na kwotę min. 150zł oraz zarejestrują swój paragon w aplikacji SEZAM (do pobrania w Google Play i App Store), będą mogli skorzystać z akcji bezpłatnego EKO pakowania swoich upominków. Punkt Pakowania Prezentów zlokalizowany będzie na poziomie 0, nieopodal sklepu TK Maxx. Jeden paragon upoważnia do pakowania jednego prezentu.
W grupie NEPI Rockcastle, do której należy Focus Mall w Zielonej Górze, od kilku lat podejmowane są ekologiczne inicjatywy wspierające środowisko naturalne. Jedną z nich jest kampania "Nie bądź plastik", której celem jest edukacja konsumentów, jak odpowiedzialnie podchodzić do opakowań plastikowych, a także dostarczająca inspiracji, jak żyć bardziej eko na co dzień. Tylko w tym roku, klienci mieli okazję wzięcia udziału w warsztatach tworzenia woskowijek (alternatywy dla opakowań plastikowych), warsztatach robienia kokedam oraz akcji sadzenia 2000 drzew w okolicznych lasach.
***
FOCUS MALL ZIELONA GÓRA - to nowoczesne centrum handlowe wybudowane w samym centrum miasta w zabytkowych wnętrzach dawnej fabryki Polskiej Wełny, jednego z najważniejszych symboli miasta. Na pofabrycznych terenach Polskiej Wełny powstało wielofunkcyjne centrum handlowe, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością. Architektura galerii idealnie wpisuje się w istniejący krajobraz miejski i integruje z tkanką miejską. Dwukondygnacyjny budynek oferuje bogate zaplecze rozrywkowe, usługowe, rekreacyjne i handlowe. Na 44 tys. mkw. powierzchni najmu, oprócz wiodących marek modowych takich jak: Tk Maxx, H&M, Half Price, Reserved, CCC, Eobuwie.pl & Modivo, Tous, Bershka, Guess, Kappahl, Deichmann, 4F znajdziemy też ofertę sklepów: Smyk, Empik, Media Markt czy Carrefour. W galerii są także obecne perfumerie Douglas i Sephora oraz lubiane sieci drogeryjne Rossmann i Hebe. Portfolio najemców uzupełniają punkty usługowe, oferta lokalnych przedsiębiorców, 9-salowe kino Cinema City oraz bogata
strefa foodcourt. Do dyspozycji gości są nowoczesne parkingi z blisko 1300 miejscami postojowymi. Właścicielem Focus Mall Zielona Góra jest NEPI Rockcastle sp. z o.o., obiektem zarządza Apsys Polska. Więcej na https://focusmall-zielonagora.pl/
Kontakt dla mediów Kamila Górczyńska-Żyżkowska I e-mail: k.zyzkowska@corevalues.pl l I tel.: +48 601 80 54 84